Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych

Czy wiesz, że ponad 97% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google, każdego dnia wpisując w niej miliony zapytań i słowa kluczowych? Żyjemy w czasach, gdy internet stał się jednym z podstawowych źródeł informacji, a za dobór treści prezentowanych użytkownikom w największym stopniu odpowiada właśnie wyszukiwarka Google.

Z tego względu skuteczne pozycjonowanie stron www stanowi niezbędny warunek do tego, by internauci trafili do Twojego serwisu.

Od strony technicznej proces pozycjonowania (ang. SEO – Search Engine Optimization) obejmuje więc szereg działań, których głównym celem jest zdobycie przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Pozycjonowanie stron internetowych - SEO

Co otrzymujesz, decydując się na pozycjonowanie stron z OnlineMedia?

Efektywna pozycjonowanie w internecie

Efektywna reklama w sieci

Za interesujące serwisy uznajemy w większości te znajdujące się w ścisłej czołówce wyników wyszukiwania. Działania SEO pozwalają osiągnąć wysoki ranking na konkretne frazy. Dzięki nim pozyskasz nowych użytkowników i zwiększysz popularność marki.
długoterminowe efekty SEO

Pewność długoterminowych efektów

Długotrwały rezultat to największa zaleta umiejętnie prowadzonych działań SEO. Jak długi? Zależy to od branży i konkurencji. Niemniej z efektów kampanii SEO możesz korzystać nawet długo po jej zakończeniu.
Skalowanie działań SEO

Skalowalność działań

Zasięg oraz nakłady finansowe na SEO swobodnie zwiększasz w każdej chwili. Bez względu na to, czy planujesz rozszerzenie działalności, zmianę jej profilu, czy włączenie do oferty dodatkowych produktów oraz usług, do kampanii możesz dodać nowe słowa kluczowe oraz poszerzyć grupy docelowe.
Atrakcyjny stosunek jakości działań SEO do ceny pozycjonowania

Atrakcyjny stosunek jakości do ceny reklamy

W porównaniu z tradycyjnymi formami promocji, takimi jak reklama telewizyjna czy radiowa, pozycjonowanie stron w Google pozwala Ci docierać do precyzyjnie określonych grup docelowych w znacznie mniejszym budżecie.

Korzyści z pozycjonowania strony internetowej

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na wzrost liczby odwiedzin oraz zwiększenie popularności marki. Szacuje się, że:

  • aż 34,7% wszystkich użytkowników Google wchodzi na stronę z 1. miejsca w rankingu,
  • serwis znajdujący się na 2. pozycji odwiedza 17% internautów,
  • tylko nieco ponad 7% osób przechodzi do witryny sklasyfikowanej w wyszukiwarce na 5. miejscu.
(źródło: https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-analytics/comparison-of-google-clickthrough-rates-by-position/ - październik 2020)

Według badań wykonanych przez Ignite Visibility link znajdujący się na samej górze wyników organicznych ściąga 43% całego ruchu, strona z 2. miejsca – 37%, natomiast z 3. – już tylko 30%. Ostatnie łącze z TOP 10 klika jedynie 3% użytkowników.

Aż 91,5% wejść z wyszukiwarki pozyskują domeny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników Google na konkretne słowo kluczowe. Brak obecności Twojego serwisu w TOP 10 sprawia, że jego zasięg jest ograniczony, co w praktyce uniemożliwia dotarcie do nowych Klientów.

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko szansa na wzrost sprzedaży dzięki zwiększaniu ruchu w firmowym serwisie. To również długofalowa inwestycja w wizerunek marki oraz sprawdzony sposób na wypracowanie przewagi konkurencyjnej.

tło

Dlaczego pozycjonowanie w Google jest konieczne?

W 2019 roku polskie firmy wydały łącznie blisko 1,7 mld zł na reklamę w sieci. W tej sumie bardzo duży udział mają nakłady na SEO i kampanie PPC – stanowiły one aż 35,8% całego budżetu marketingowego.

Jednocześnie z roku na rok wzrasta liczba aktywnych internautów, których w Polsce jest już ponad 30 mln. Chcąc znaleźć przydatne informacje, zrobić zakupy czy porównać interesujące ich produkty bądź usługi, używają przede wszystkim wyszukiwarki Google Konkurencyjne wyszukiwarki, takie jak Yahoo, Bing czy Yandex, łącznie generują zaledwie niewielki ułamek ruchu, który wytwarza Google, dlatego promocja w tych serwisach nie przyniesie firmie zakładanych rezultatów.

Kompleksowa usługa pozycjonowania stron

Jak wybrać agencję SEO do pozycjonowania strony www?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony internetowej warto porównać oferty kilku firm. W zapytaniu powinieneś precyzyjnie sformułować swoje cele biznesowe, co ułatwi doradcom stworzenie propozycji współpracy dopasowanej do Twoich potrzeb. Skuteczna agencja SEO to przede wszystkim:
  • bogate doświadczenie w obsłudze Klientów z różnych branż,
  • zespół wykwalifikowanych specjalistów z certyfikatami,
  • oferta dopasowana do specyfiki Twojego biznesu – z uwzględnieniem odpowiednich słów kluczowych,
  • indywidualnie opracowana strategia pozycjonowania strony www,
  • opieka i wsparcie ze strony indywidualnego opiekuna Klienta,
  • skuteczność działań poparta case studies i branżowymi nagrodami,
  • bieżące raportowanie wykonywanych działań, analityka oraz doradztwo.

Jak rozliczać się za pozycjonowanie?

Jesteśmy elastyczni w każdym wymiarze – również finansowym! Dlatego proponujemy Ci wybór najdogodniejszego spośród 3 modeli płatności za SEO:

  • abonamentu ze stałą, miesięczną ratą,
  • podstawową opłatę + płatność za efekty,
  • hybrydowego modelu eCPC – łączący atuty obu powyższych.

Zastanawiasz się, które rozwiązanie wybrać? Wspólnie znajdziemy optymalną strategię finansowania pozycjonowania Twojej strony w Google, mając na uwadze wysokość Twojego budżetu!

Rozliczanie pozycjonowania
Oplata abonamentowa
Łatwo planujesz swoje wydatki, bo z góry wiesz, ile zapłacisz. Miesięczna kwota za koszty pozycjonowania zawsze jest stała.
Płatność za efekt
Najlepiej sprawdza się w przypadku performance marketingu i dedykujemy go właścicielom stron, które mają już podstawy SEO. Dzięki odpowiednim działaniom SEO, możemy skalować efekty biznesowe. Zwiększamy widoczność i dostarczamy nowy ruch m.in. dzięki optymalizacjom, wartościowemu contentowi i pozyskiwaniu linków.
Model hybrydowy
Łączy w sobie wygodę miesięcznego abonamentu z bezpieczeństwem maksymalnej granicy kosztów. Co miesiąc płacisz ustaloną kwotę za SEO, dodatkowo rozliczając się za rezultaty w momencie ich wypracowania.

Co otrzymujesz w cenie usługi pozycjonowania?

Doświadczenie, wiedza oraz ugruntowana pozycja w branży

Lata doświadczenia w marketingu internetowym dają nam szeroki zasób wiedzy na temat pozycjonowania stron www.

Współpracujemy z najlepszymi ekspertami, którzy wielokrotnie potwierdzili swoje umiejętności, z sukcesami realizując trudne i wymagające projekty.

Do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie, przygotowując kompleksową propozycję biznesową. Jednocześnie zapewniamy pełne wsparcie merytoryczne oraz techniczne, mając na celu osiągnięcie jak najlepszych wyników działań, które prowadzimy.

Wiedzę, skuteczność i zaangażowanie naszych ekspertów potwierdzają liczne opinie, a także rekomendacje zadowolonych Klientów – będące najlepszą reklamą naszych usług.

Doświadczenie w pozycjonowaniu

Proces pozycjonowania w praktyce

Usługi związane z optymalizacją i pozycjonowaniem serwisu internetowego pierwsze rezultaty przynoszą zazwyczaj po kilku miesiącach. Samo osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest równoznaczne z jej utrzymaniem bez dalszych działań SEO. Nieustanne monitorowanie sytuacji, a w razie potrzeby – wprowadzanie zmian w strategii – pozwala cieszyć się długotrwałymi efektami kampanii.

Etapy pozycjonowania serwisu

Podstawą skutecznego SEO jest stworzenie harmonogramu prac uwzględniającego poszczególne etapy działań.
Wybór słów kluczowych
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pozycjonowania serwisu www jest dobór fraz i słów odpowiednio opisujących Twoją firmę oraz jej ofertę w sieci. Jednocześnie powinny one cieszyć się dużą popularnością wśród internautów.
Audyt SEO
W trakcie badania witryny sprawdzane są jej wszystkie najważniejsze obszary: od kodu, poprzez architekturę, aż po treść i funkcjonalność. Raport poaudytowy pozwala na wdrożenie optymalizacji.
Techniczna optymalizacja serwisu
Po dokładnej weryfikacji strony www, obejmującej m.in. sprawdzenie parametrów SEO i stopnia jej dopasowania do aktualnych wytycznych Google, następuje wdrożenie niezbędnych zmian. Agencja może również opracować wytyczne dla Klienta, aby ten samodzielnie wprowadził zalecane modyfikacje.
Rozbudowa treści
Unikalne treści poradnikowe, wpisy na firmowym blogu oraz artykuły sponsorowane pomagają budować wysoką pozycję serwisu w TOP 10 wyników wyszukiwania. Ponadto wspierają kreowanie profesjonalnego wizerunku marki. Warto współpracować z najlepszymi copywriterami SEO oraz ekspertami od content marketingu, którzy przygotują nowe treści oraz zoptymalizują już istniejące teksty.
Budowanie profilu linkowego
Sposobem na pozyskanie dodatkowych odnośników do Twojej domeny jest m.in. publikowanie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach internetowych. Efekty pozycjonowania w dużej mierze zależą właśnie od właściwego przyrostu wartościowych linków. Dlatego ten etap ma szczególne znaczenie dla pozycji domeny w wynikach wyszukiwania.
Analityka internetowa
Także po osiągnięciu zakładanych efektów należy kontynuować działania SEO, nieustannie optymalizując ich efekty. W tym celu wykorzystuje się specjalne narzędzia, takie jak Google Analytics oraz Google Search Console. Ewentualne zmiany pozycji oraz inne problemy można rozwiązać dzięki korekcie strategii oraz wdrożeniu zmian.

Od czego zależy pozycja witryny w wynikach wyszukiwania?

Trzeba zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie w Google to złożony, wielowymiarowy proces. Z tego powodu miejsce domeny w rankingu uzależnione jest od różnych czynników. Twórcy najpopularniejszej wyszukiwarki wyróżniają ich ponad 200. Które z nich mają największe znaczenie na poszczególnych etapach kampanii?
Optymalizacja strony

Optymalizacja serwisu

  • zawartość słów kluczowych w treści oraz meta-tagach strony,
  • poprawa szybkości ładowania serwisu,
  • czytelna, logiczna struktura nagłówków,
  • ułatwienie dostępności dla urządzeń mobilnych,
  • dbałość o regularne odwiedziny strony przez roboty Google (optymalizacja crawl budget),
  • oznaczenie treści i elementów strony przez wprowadzanie danych strukturalnych,
  • certyfikat SSL i poprawa bezpieczeństwa.
Copywriting SEO

Budowa contentu

  • odpowiednia długość tekstów na stronie,
  • weryfikacja unikalności treści – brak duplikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
  • nasycenie contentu słowami kluczowymi,
  • tworzenie wartościowych treści, które są przydatne dla użytkowników oraz atrakcyjne dla wyszukiwarek.
Linkowanie (link building) pozycjonowanej strony

Link building

  • budowa bazy wysokiej jakości odnośników z zewnętrznych serwisów www,
  • aktualizacja wizytówek firm zawierające podstawowe dane o działalności (ang. NAP - Name Adress Phone),
  • publikowanie linków do domeny na stronach zapleczowych,
  • monitorowanie tempa przyrostu linków zgodnego ze standardami SEO

Jak ocenić efektywność pozycjonowania strony www?

Istnieje wiele sposobów na zweryfikowanie skuteczności działań SEO. Te najważniejsze to m.in.:

  • monitoring pozycji serwisu w Google na poszczególne słowa kluczowe,
  • mierzenie ruchu w serwisie za pomocą Google Analytics oraz innych narzędzi SEO – porównywanie liczby unikalnych odwiedzin przez i po rozpoczęciu pozycjonowania,
  • weryfikacja współczynnika konwersji – ta metoda jest odpowiednia m.in. dla sklepów internetowych. Pozwala sprawdzać związek pomiędzy liczbą odwiedzin, a aktywnością klientów. Im wyższy wskaźnik konwersji, tym lepsza skuteczność SEO.
Efekty pozycjonowania

Strategie pozycjonowania stron www

Osiągnięcie zakładanych efektów pozycjonowania wymaga wdrożenia strategii odpowiedniej dla konkretnej firmy, serwisu lub branży. Jakie najpopularniejsze techniki SEO oferują agencje interaktywne?

Pozycjonowanie szerokie

Tę strategię rekomendujemy przede wszystkim branży e-commerce oraz dużym portalom internetowym.

Jej podstawą jest promowanie się na wyrażenia z tzw. długim ogonem (ang. long tail SEO), czyli rozbudowane frazy precyzyjnie określające potrzeby konsumenckie użytkowników, np. „damskie czarne buty skórzane na zimę”. Ważnym elementem szerokiego pozycjonowania stron www jest również publikowanie treści wyczerpujących tematykę .

Pozycjonowanie lokalne

To rozwiązanie kierujemy w szczególności do małych i średnich biznesów o zasięgu ograniczonym do jednego regionu, miasta lub dzielnicy. Podstawą skutecznego SEO jest promocja serwisu na frazy z uwzględnieniem geolokalizacji, np. „fryzjer damski Poznań”.

Zaletą takiej strategii jest mniejsza konkurencyjność słów kluczowych przekładająca się na szybsze efekty oraz niższe koszty kampanii.

Pozycjonowanie zagraniczne

Dla firm, które chcą wejść na międzynarodowy rynek lub powiększać w nim swoje udziały, odpowiednie będzie pozycjonowanie zagraniczne. Obejmuje ono m.in. stworzenie różnych wersji językowych serwisu, dobór domeny oraz słów kluczowych.

Należy również uwzględnić fakt, że w innych krajach wyszukiwarki konkurencyjne dla Google mogą mieć spory udział w rynku – tak jest np. w Chinach czy Rosji.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Podstawowym celem pozycjonowania e-sklepu jest dotarcie do jak największej liczby klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Serwisy e-commerce mają zwykle rozbudowaną, wielopoziomową strukturę. Trzeba więc zadbać o właściwy dobór fraz, ale również o dobrą optymalizację podstron – aby sama architektura sklepu maksymalnie ułatwiała finalizację procesu zakupowego.

Optymalizacja kanału YouTube

YouTube stał się drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką internetową świata. Kanał w tym serwisie staje się automatycznie jednym z podstawowych narzędzi do komunikacji, m.in. dla podmiotów z branży e-commerce. Właśnie dlatego należy zadbać o jego promocję na tle konkurencji.

Pozycjonowanie w Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma to zazwyczaj jeden z pierwszych miejsc, w których klient wchodzi w interakcję z marką w wyszukiwarce. Warto zadbać o to, aby profil na GMF zawierał wszystkie najważniejsze dane kontaktowe, wskazówki dojazdu, godziny otwarcia oraz inne przydatne informacje. Oprócz budowania wiarygodności Twojej firmy optymalizacja wizytówki wspiera również skuteczność pozycjonowania firmowego serwisu.

Pozycjonowanie nowych stron www

Obejmuje indywidualnie projektowane działania SEO dla stron www i sklepów, które dopiero niedawno pojawiły się na rynku, nie mają odpowiedniej historii i z tego powodu nie ma ich w czołówce wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie sezonowe

Ta strategia dedykowana jest firmom oraz e-sklepom oferującym produkty lub usługi dostępne tylko przez określoną część roku. Przykładami są restauracja otwarta jedynie w sezonie wakacyjnym, usługa wynajmu domków letniskowych czy sprzedaż ozdób choinkowych. Proces pozycjonowania wykorzystuje wówczas m.in. frazy okolicznościowe oraz tymczasowe.

Pozycjonowanie grafiki

Poza optymalizacją kodu oraz promocją na określone słowa kluczowe warto zadbać o obrazy znajdujące się na stronie. Coraz więcej osób korzysta z opcji wyszukiwania grafiki, dlatego pozycjonując zdjęcia i obrazki na stronie www, łatwiej się do nich dociera.

tło
Szkolenia i konsultacje SEO

Oprócz efektywnego pozycjonowania stron internetowych oraz licznych działań z zakresu reklamy w internecie naszą domeną są również specjalistyczne szkolenia z dziedziny SEO.

Klientom proponujemy udział w kursach, które podnoszą poziom wiedzy z zakresu e-marketingu. Jednocześnie nasi specjaliści dzielą się doświadczeniami podczas najważniejszych konferencji oraz branżowych eventów, podpowiadając, jak skutecznie promować strony www w Google w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Pozycjonowanie strony przez agencję SEO

Pozycjonowanie strony w Online Media – dlaczego warto?

Jesteśmy doświadczonymi specjalistami w branży SEO/SEM. Współpracujemy z ekspertami w zakresie pozycjonowania, optymalizacji, programowania, UX, webdesignu czy copywritingu.

Nasz zespół to również specjaliści od kampanii PPC, social mediów oraz innych form promocji biznesu w sieci. Oprócz tego, że naszą domeną jest skuteczne pozycjonowanie, zapewniamy kompleksowe wsparcie marketingowe. Otoczymy Twój serwis www specjalistyczną opieką, co znacznie ułatwi osiągnięcie zakładanych efektów!

Certyfikaty SEO

Dysponujemy certyfikatem Google Partner zarezerwowanym dla agencji SEO realizujących duże kampanie reklamowe oraz zatrudniających wykwalifikowanych fachowców.

W codziennej pracy stawimy na niezawodne narzędzia, proponujemy indywidualne podejście i jesteśmy otwarci na nowoczesne rozwiązania. Podstawę naszego sukcesu stanowią pełna koncentracja na celach biznesowych Klientów oraz podejmowanie działań, które umożliwiają ich osiągnięcie.

FAQ SEO – najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie stron internetowych

Możemy wspomóc realizację celi bezsensowych Twojej witryny!

Pozostawienie najważniejszych informacji na temat strony pozwoli nam przygotować ofertę na działania marketingowe, które będą dostarczać Tobie korzyści.
Skontaktuj się z nami już dziś i odbierz bezpłatną wycenę współpracy.
localisation icon
ul. Jana Uphagena 27/608
80-237 Gdańsk