Czy wiesz, że ponad 97% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google, każdego dnia wpisując w niej miliony zapytań i słowa kluczowych? Żyjemy w czasach, gdy internet stał się jednym z podstawowych źródeł informacji, a za dobór treści prezentowanych użytkownikom w największym stopniu odpowiada właśnie wyszukiwarka Google.
Z tego względu skuteczne pozycjonowanie stron www stanowi niezbędny warunek do tego, by internauci trafili do Twojego serwisu.
Od strony technicznej proces pozycjonowania (ang. SEO – Search Engine Optimization) obejmuje więc szereg działań, których głównym celem jest zdobycie przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na wzrost liczby odwiedzin oraz zwiększenie popularności marki. Szacuje się, że:
Według badań wykonanych przez Ignite Visibility link znajdujący się na samej górze wyników organicznych ściąga 43% całego ruchu, strona z 2. miejsca – 37%, natomiast z 3. – już tylko 30%. Ostatnie łącze z TOP 10 klika jedynie 3% użytkowników.
Aż 91,5% wejść z wyszukiwarki pozyskują domeny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników Google na konkretne słowo kluczowe. Brak obecności Twojego serwisu w TOP 10 sprawia, że jego zasięg jest ograniczony, co w praktyce uniemożliwia dotarcie do nowych Klientów.
Pamiętaj, że pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko szansa na wzrost sprzedaży dzięki zwiększaniu ruchu w firmowym serwisie. To również długofalowa inwestycja w wizerunek marki oraz sprawdzony sposób na wypracowanie przewagi konkurencyjnej.
W 2019 roku polskie firmy wydały łącznie blisko 1,7 mld zł na reklamę w sieci. W tej sumie bardzo duży udział mają nakłady na SEO i kampanie PPC – stanowiły one aż 35,8% całego budżetu marketingowego.
Jednocześnie z roku na rok wzrasta liczba aktywnych internautów, których w Polsce jest już ponad 30 mln. Chcąc znaleźć przydatne informacje, zrobić zakupy czy porównać interesujące ich produkty bądź usługi, używają przede wszystkim wyszukiwarki Google Konkurencyjne wyszukiwarki, takie jak Yahoo, Bing czy Yandex, łącznie generują zaledwie niewielki ułamek ruchu, który wytwarza Google, dlatego promocja w tych serwisach nie przyniesie firmie zakładanych rezultatów.
Domeną naszej firmy jest efektywne pozycjonowanie stron internetowych, ale dodatkowo świadczymy szereg usług zwiększających poziom konwersji i umożliwiających budowę eksperckiego wizerunku. Należą do nich m.in.:
Jesteśmy elastyczni w każdym wymiarze – również finansowym! Dlatego proponujemy Ci wybór najdogodniejszego spośród 3 modeli płatności za SEO:
Zastanawiasz się, które rozwiązanie wybrać? Wspólnie znajdziemy optymalną strategię finansowania pozycjonowania Twojej strony w Google, mając na uwadze wysokość Twojego budżetu!
Lata doświadczenia w marketingu internetowym dają nam szeroki zasób wiedzy na temat pozycjonowania stron www.
Współpracujemy z najlepszymi ekspertami, którzy wielokrotnie potwierdzili swoje umiejętności, z sukcesami realizując trudne i wymagające projekty.
Do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie, przygotowując kompleksową propozycję biznesową. Jednocześnie zapewniamy pełne wsparcie merytoryczne oraz techniczne, mając na celu osiągnięcie jak najlepszych wyników działań, które prowadzimy.
Wiedzę, skuteczność i zaangażowanie naszych ekspertów potwierdzają liczne opinie, a także rekomendacje zadowolonych Klientów – będące najlepszą reklamą naszych usług.
Usługi związane z optymalizacją i pozycjonowaniem serwisu internetowego pierwsze rezultaty przynoszą zazwyczaj po kilku miesiącach. Samo osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest równoznaczne z jej utrzymaniem bez dalszych działań SEO. Nieustanne monitorowanie sytuacji, a w razie potrzeby – wprowadzanie zmian w strategii – pozwala cieszyć się długotrwałymi efektami kampanii.
Istnieje wiele sposobów na zweryfikowanie skuteczności działań SEO. Te najważniejsze to m.in.:
Osiągnięcie zakładanych efektów pozycjonowania wymaga wdrożenia strategii odpowiedniej dla konkretnej firmy, serwisu lub branży. Jakie najpopularniejsze techniki SEO oferują agencje interaktywne?
Tę strategię rekomendujemy przede wszystkim branży e-commerce oraz dużym portalom internetowym.
Jej podstawą jest promowanie się na wyrażenia z tzw. długim ogonem (ang. long tail SEO), czyli rozbudowane frazy precyzyjnie określające potrzeby konsumenckie użytkowników, np. „damskie czarne buty skórzane na zimę”. Ważnym elementem szerokiego pozycjonowania stron www jest również publikowanie treści wyczerpujących tematykę .
To rozwiązanie kierujemy w szczególności do małych i średnich biznesów o zasięgu ograniczonym do jednego regionu, miasta lub dzielnicy. Podstawą skutecznego SEO jest promocja serwisu na frazy z uwzględnieniem geolokalizacji, np. „fryzjer damski Poznań”.
Zaletą takiej strategii jest mniejsza konkurencyjność słów kluczowych przekładająca się na szybsze efekty oraz niższe koszty kampanii.
Dla firm, które chcą wejść na międzynarodowy rynek lub powiększać w nim swoje udziały, odpowiednie będzie pozycjonowanie zagraniczne. Obejmuje ono m.in. stworzenie różnych wersji językowych serwisu, dobór domeny oraz słów kluczowych.
Należy również uwzględnić fakt, że w innych krajach wyszukiwarki konkurencyjne dla Google mogą mieć spory udział w rynku – tak jest np. w Chinach czy Rosji.
Podstawowym celem pozycjonowania e-sklepu jest dotarcie do jak największej liczby klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Serwisy e-commerce mają zwykle rozbudowaną, wielopoziomową strukturę. Trzeba więc zadbać o właściwy dobór fraz, ale również o dobrą optymalizację podstron – aby sama architektura sklepu maksymalnie ułatwiała finalizację procesu zakupowego.
YouTube stał się drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką internetową świata. Kanał w tym serwisie staje się automatycznie jednym z podstawowych narzędzi do komunikacji, m.in. dla podmiotów z branży e-commerce. Właśnie dlatego należy zadbać o jego promocję na tle konkurencji.
Wizytówka Google Moja Firma to zazwyczaj jeden z pierwszych miejsc, w których klient wchodzi w interakcję z marką w wyszukiwarce. Warto zadbać o to, aby profil na GMF zawierał wszystkie najważniejsze dane kontaktowe, wskazówki dojazdu, godziny otwarcia oraz inne przydatne informacje. Oprócz budowania wiarygodności Twojej firmy optymalizacja wizytówki wspiera również skuteczność pozycjonowania firmowego serwisu.
Obejmuje indywidualnie projektowane działania SEO dla stron www i sklepów, które dopiero niedawno pojawiły się na rynku, nie mają odpowiedniej historii i z tego powodu nie ma ich w czołówce wyników wyszukiwania.
Ta strategia dedykowana jest firmom oraz e-sklepom oferującym produkty lub usługi dostępne tylko przez określoną część roku. Przykładami są restauracja otwarta jedynie w sezonie wakacyjnym, usługa wynajmu domków letniskowych czy sprzedaż ozdób choinkowych. Proces pozycjonowania wykorzystuje wówczas m.in. frazy okolicznościowe oraz tymczasowe.
Poza optymalizacją kodu oraz promocją na określone słowa kluczowe warto zadbać o obrazy znajdujące się na stronie. Coraz więcej osób korzysta z opcji wyszukiwania grafiki, dlatego pozycjonując zdjęcia i obrazki na stronie www, łatwiej się do nich dociera.
Oprócz efektywnego pozycjonowania stron internetowych oraz licznych działań z zakresu reklamy w internecie naszą domeną są również specjalistyczne szkolenia z dziedziny SEO.
Klientom proponujemy udział w kursach, które podnoszą poziom wiedzy z zakresu e-marketingu. Jednocześnie nasi specjaliści dzielą się doświadczeniami podczas najważniejszych konferencji oraz branżowych eventów, podpowiadając, jak skutecznie promować strony www w Google w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Jesteśmy doświadczonymi specjalistami w branży SEO/SEM. Współpracujemy z ekspertami w zakresie pozycjonowania, optymalizacji, programowania, UX, webdesignu czy copywritingu.
Nasz zespół to również specjaliści od kampanii PPC, social mediów oraz innych form promocji biznesu w sieci. Oprócz tego, że naszą domeną jest skuteczne pozycjonowanie, zapewniamy kompleksowe wsparcie marketingowe. Otoczymy Twój serwis www specjalistyczną opieką, co znacznie ułatwi osiągnięcie zakładanych efektów!
Dysponujemy certyfikatem Google Partner zarezerwowanym dla agencji SEO realizujących duże kampanie reklamowe oraz zatrudniających wykwalifikowanych fachowców.
W codziennej pracy stawimy na niezawodne narzędzia, proponujemy indywidualne podejście i jesteśmy otwarci na nowoczesne rozwiązania. Podstawę naszego sukcesu stanowią pełna koncentracja na celach biznesowych Klientów oraz podejmowanie działań, które umożliwiają ich osiągnięcie.
Specjaliści SEO pracują nad osiągnięciem podstawowego celu pozycjonowania strony www, którym jest osiągniecie wysokiej pozycji w rankingu Google. Przekłada się to na wzrost popularności witryny, a więc także na liczbę odwiedzających ją użytkowników.
Efekty działań w dużej mierze zależą od jakości strony, stopnia jej zoptymalizowania oraz wartościowej treści prawidłowo nasyconej słowami kluczowymi. Wszystkie te czynniki znacząco zwiększają prawdopodobieństwo zainteresowania się internautów ofertą firmy.
Miesięczny budżet na pozycjonowanie strony www w całości przeznaczamy na pracę specjalistów SEO oraz doradców odpowiadających za m.in.:
Ponadto środki z budżetu inwestujemy w dostęp do specjalistycznego oprogramowania oraz narzędzi, za których pomocą dokładnie sprawdzamy efektywność działań, które dla Ciebie prowadzimy.
Działania, które podejmują specjaliści w zakresie pozycjonowania, zawsze mają na celu zdobycie topowej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie zagwarantujemy jednak, że bez względu na wszystko, Twój serwis na zawsze utrzyma dużą widoczność na konkretne frazy. Istnieje kilka czynników zewnętrznych, które nie zależą od nas – najważniejsze z nich to m.in.:
Przewidujemy jednak ogólne trendy i dostosowujemy do nich swoje działania. Pomagają w tym specjalistyczne narzędzia i aplikacje, takie jak MozCast. Ciągły monitoring zmian w rankingach pozwala prognozować ich wpływ na pozycje promowanych serwisów.
Czas potrzebny do osiągnięcia konkretnych efektów pozycjonowania strony w Google różni się w zależności od wielu czynników: wybranej strategii, aktywności konkurencji, specyfiki branży czy popularności słów kluczowych. Osiągnięcie pozycji w TOP 10 w przypadku jednego serwisu może zająć parę tygodni, a innego – nawet kilkanaście miesięcy.
Pozycjonowanie zawsze jest procesem ciągłym i wieloetapowym, dlatego przestrzegamy przed agencjami, które zapewniają gwarantowany efekt kampanii w określonym czasie.
Oczywiście, że tak. Efektywne pozycjonowanie to zwiększenie ruchu na stronie internetowej, ale także:
Mimo że rezultaty pozycjonowania strony w Google zwykle przychodzą dopiero po pewnym okresie, inwestycja w skuteczne SEO w dłuższym ujęciu pozwala osiągnąć wysoką stopę zwrotu, co potwierdzają wyniki sprzedażowe naszych zadowolonych Klientów.
Bardzo wiele agencji używa zamiennie terminów: SEO oraz pozycjonowanie w odniesieniu do działań promocyjnych. W istocie SEO, czyli optymalizacja serwisu pod wyszukiwarkę, jest częścią procesu pozycjonowania. Obejmuje działania czysto techniczne – zarówno wewnątrz (on page), jak i na zewnątrz (off page) strony. Jest jednak tak ściśle związana z pozycjonowaniem, że wymienne używanie obu określeń stało się branżowym standardem i jest postrzegane jako synonim.
Masz więc pewność, że jeśli konkretna agencja zaproponuje Ci pozycjonowanie strony internetowej lub obsługę SEO Twojej firmy, to będzie świadczyła tę samą, wielowymiarową usługę.
Na podstawie własnych, wieloletnich doświadczeń i obserwacji nie dostrzegamy związków pomiędzy nazwą domeny a zdobyciem przez nią wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że w adresie strony można pominąć słowa kluczowe wybrane do pozycjonowania Twojej witryny.
Zdecydowanie ważniejsza jest dotychczasowa historia strony www – przede wszystkim to, czy w przeszłości Google nakładało na nią kary (filtry lub bany). Istotne są również tematyczność witryny oraz liczba i jakość linków, które do niej kierują. Na te aspekty powinieneś zwracać uwagę zwłaszcza przy zakupie domeny z rynku wtórnego.
Zdecydowanie najlepsze efekty daje pozycjonowanie strony www wspierane kampanią Google Ads. SEO długofalowo poprawia widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania, natomiast reklama PPC pozwoli szybko i precyzyjnie dotrzeć do osób realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Strategia łączenia SEO + PPC pozwala pomnażać liczbę użytkowników serwisu. Dzięki pozycjonowaniu strona generuje odwiedziny z darmowych wyników, a Google Ads umożliwia pozyskiwanie płatnego ruchu, zapewniając natychmiastowe zyski.