Google Ads (Kampanie Google AdWords)

Google Ads

Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć popularność marki w sieci i trafić z ofertą do zainteresowanych nią potencjalnych klientów?

Ten cel pomoże Ci spełnić reklama Google Ads. Już dziś skontaktuj się z nami, zleć kampanię AdWords i sprzedawaj więcej!

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przekazywanie na podany przeze mnie numer telefonu treści dotyczących produktów i usług oferowanych oraz zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowych, dotyczących produktów i usług oferowanych przez Grupa TENSE Polska sp. z o.o. sp. k. Zapoznałem się z polityką prywatności.
Wiadomość została wysłana

Zaufali nam

Poznaj część klientów, z którymi współpracowaliśmy
ford
sporti
semeko
plichta
tło

Czym są reklamy w Google Ads?

Kierowane do użytkowników internetu reklamy Google Ads (dawniej AdWords) to system reklamowy firmy Google, dostępny w sieci wyników wyszukania oraz sieci reklamowej.

Reklamy wyświetlane są w przeznaczonych do tego sekcjach wyszukiwarki, a także na stronach partnerów reklamowych Google AdSense. Twoja kampania może być zatem widoczna obok wyników wyszukania w Google oraz na stronach www. Może także różnie wyglądać, dostosowując się do wymagań odbiorców. Reklama Google Ads może mieć formę:

  • komunikatu tekstowego,
  • baneru graficznego,
  • klipu wideo.

Ze względu na zaawansowane możliwości targetowania grup docelowych, reklamy produktowe (podobnie jak kampanie w sieci wyników wyszukiwania) mogą być wyświetlane starannie dobranym grupom użytkowników.

Możesz wybrać odbiorców reklamy w zależności od ich wieku, płci, miejsca zamieszkania czy precyzyjnie określonych preferencji zakupowych!

Efekty reklamy w Google Ads

Jednym z podstawowych atutów dobrze skonfigurowanej kampanii AdWords jest wysoka skuteczność tej formy reklamy w zwiększaniu sprzedaży.

Nieprzypadkowo kampanie produktowe w Zakupach Google są tak chętnie wybieraną formą promocji, gdy chcemy „podbić” sprzedaż konkretnego asortymentu. Kliknięcie w link powoduje natychmiastowe przeniesienie potencjalnego klienta na stronę sklepu internetowego, w którym może złożyć zamówienie i sfinalizować zakup.

Bardzo często reklamy Google wykorzystuje się również jako wsparcie organicznego pozycjonowania w sieci, aby szybko zwiększyć ruch na konkretnych podstronach serwisu www. Jest to ruch szczególnie wartościowy, bo generowany przez użytkowników zainteresowanych konkretną ofertą.

W odróżnieniu od działań pozycjonowania stron (SEO), na których efekty często przychodzi czekać nawet kilka miesięcy, kampanie Google Ads mogą przynieść rezultaty niemal natychmiast. Wiele zależy od skali i zasięgu reklamy, budżetu, a także od tego, jak bardzo konkurencyjna jest Twoja branża.

Efekty reklamy w Google Ads

Zalety kampanii Google Ads

Prawie natychmiastowe efekty

Prawie natychmiastowe efekty

Podstawową zaletą kampanii Google Ads jest możliwość jej błyskawicznego uruchomienia. Dzięki temu możesz szybko reagować na czynniki warunkujące sprzedaż Twoich produktów oraz usług, jak np. pora roku, pogoda, zwiększony popyt na dane artykuły czy sezonowość oferty. Taka promocja pozwala również dostosować ofertę do aktualnej sytuacji społecznej lub nagłych, niespodziewanych zdarzeń. Reklamy mogą być publikowane natychmiast po skonfigurowaniu, co znacznie przyspiesza osiągnięcie zakładanego efektu sprzedażowego. Równie dynamiczne może być zakończenie promocji – AdWordsy możesz wycofać w dowolnym momencie!
Szerokie zasięgi

Szerokie zasięgi

Tylko od Ciebie zależy, czy chcesz wyświetlać swoje reklamy mieszkańcom najbliższej okolicy, promować produkt lub usługę na skalę ogólnopolską czy ustawić zasięg na określony region geograficzny na świecie. My dajemy Ci taką możliwość. Globalna popularność wyszukiwarki Google oraz serwisów, w których publikowane są komunikaty w sieci reklamowej, czynią PPC narzędziem dającym nieograniczone możliwości targetowania odbiorców. Kierowanie może odbywać się również na podstawie określania geolokalizacji użytkowników - co w dobie smartfonów i urządzeń z GPS-em na pokładzie dodatkowo zwiększa elastyczność kampanii.
Kontrola budżetu

Kontrola budżetu

Tak naprawdę sam ustalasz budżet na AdWords, dlatego zawsze możesz precyzyjnie kontrolować koszty, jakie się z tym wiążą. Rozliczenie w modelu PPC (Pay Per Click) oznacza, że ponosisz je wyłącznie w sytuacji, w której użytkownik kliknie baner, link lub reklamę tekstową. Stawka za kliknięcie dla każdej aukcji ustalana jest indywidualnie. Ocena rentowności wydatków na kampanię Google Ads okazuje się szczególnie wymierna, jeśli zestawimy ją z promocją w trakcyjnych mediach, takich jak TV, radio czy prasa. Budżet możesz w każdej chwili zwiększyć, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz przyjętej strategii.
Precyzyjne targetowanie grupy docelowej

Precyzyjne targetowanie grupy docelowej

Swoboda kierowania treści na określone grupy odbiorców daje nieograniczone możliwości w zakresie promowania Twoich produktów lub usług. W zależności od potrzeb, możesz skorzystać z opcji kierowania geograficznego, targetowania ze względu na płeć, wiek czy ostatnio odwiedzane strony. Możesz również wyświetlać reklamę wyłącznie tym użytkownikom, którzy niedawno odwiedzili Twój serwis, dokonali zakupu czy dodali produkt do koszyka. Ostatnia opcja to wykorzystanie remarketingu, czyli ponownego komunikowania do tych użytkowników, którzy wcześniej weszli już w interakcję z Twoją stroną www lub aplikacją mobilną.
Mierzalność efektów

Mierzalność efektów

Każde kliknięcie Twojej reklamy lub jej wyświetlenie zostaje skrupulatnie odnotowane w statystykach. System Google Ads pozwala precyzyjnie mierzyć wszystkie działanie oraz efekty AdWordsów. Dzięki temu możesz nie tylko optymalizować działania i poszczególne elementy kampanii, ale również określać poziom jej rentowności. Współpracując z agencjami marketingowymi takimi jak Online Media, otrzymujesz cykliczne raporty działań. W nich znajdują się czytelnie przedstawione dane dotyczące liczby wyświetleń i kliknięć każdej reklamy, a także współczynnika konwersji oraz poziomu zwrotu z kampanii (ROAS). Opierając się na twardych danych, możesz łatwo modyfikować budżet czy wysokość stawek za kliknięcie.
tło

Już dziś zleć kampanię PPC

i przekonaj się, jak wiele wymiernych korzyści daje reklama Google.
Zapytaj o wycenę

Rodzaje kampanii Google Ads (Google AdWords)

Jedną z najważniejszych zalet reklamy tego typu jest możliwość publikowania komunikatów w różnych formach. System Google Ads umożliwia prowadzenie płatnych działań promocyjnych w formie AdWords w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej, a także kampanii produktowych oraz kampanii wideo w serwisie YouTube. Wybierając optymalny dla danego przedsięwzięcia kanał komunikacji, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie powinna się wyświetlać Twoja reklama.
Kampanie AdWords w sieci wyszukiwania Google

Kampanie AdWords w sieci wyszukiwania Google

Stanowi najpopularniejszą wersję reklamy w modelu PPC. To właśnie o niej najczęściej myślą użytkownicy, używający określeń takich jak „reklamy Google Ads” czy „kampanie Adwords”. Standardowa promocja w sieci wyszukiwania ma formę komunikatu tekstowego i jest wyświetlana na czołowych miejscach w wyszukiwarce, nad wynikami organicznymi.

To, które miejsce zajmie komunikat reklamowy i czy w ogóle zostanie wyświetlony, zależy od wielu czynników, m.in.: doboru odpowiednich słów kluczowych oraz stawki za kliknięcie. Odpowiednio skonfigurowana treść promocyjna nie wyświetla się za każdym razem, lecz tylko wówczas, gdy korzystający z wyszukiwarki użytkownik zostanie przez system uznany za Twojego potencjalnego Klienta. Dlatego odpowiednia analiza dokonana przez specjalistów powie Ci więcej, niż suche fakty oparte na statystyce.

Kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network – GDN)

Kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network – GDN)

Sieć reklamową Google tworzą wszystkie serwisy należące do twórców największej globalnej wyszukiwarki (np. YouTube, Gmail), a także ponad 3 miliony zewnętrznych witryn i aplikacji partnerskich. Serwisy powiązane z wyszukiwarką odsprzedają swoją powierzchnię reklamodawcom, którzy mogą na nich umieszczać materiały graficzne w formie banerów. Istotnym elementem skutecznej kampanii w sieci reklamowej jest remarketing, czyli kierowanie komunikatów do osób, które wcześniej skorzystały już z Twojego serwisu lub w inny sposób poznały Twoją markę. Wykorzystując dane zebrane w formie list remarketingowych, możesz precyzyjnie dopasowywać komunikaty reklamowe do indywidualnych preferencji oraz potrzeb tych użytkowników.

Kampanie produktowe Google Ads (Zakupy Google)

Kampanie produktowe Google Ads (Zakupy Google)

System Google Ads umożliwia również wdrożenie kampanii produktowej, pozwalającej na skuteczną promocję konkretnego towaru lub usługi w sieci. Linki do produktów wraz ze zdjęciami publikowane są w sekcji Zakupów Google i różnią się od standardowej reklamy tekstowej - np. możliwością prezentowania bieżącej ceny produktu bez konieczności jej „ręcznego” aktualizowania. Reklama produktowa zakłada rozliczenie za efekty: koszty ponosisz dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w komunikat i trafi do sklepu internetowego.

Kupujący, którym wyświetlane są kampanie produktowe, oszczędzają swój czas. Bezpośrednio z wyszukiwarki trafiają na kartę zakupową, co znacznie skraca cały proces i zmniejsza prawdopodobieństwo porzucenia koszyka. Promocja w Zakupach Google to także bardzo atrakcyjna forma eksponowania dostępnych aktualnie produktów w Twoim sklepie.

Kampanie wideo na YouTubie

Kampanie wideo na YouTubie

W Polsce YouTube stał się drugą najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Nic dziwnego, że tak wiele firm korzysta z możliwości reklamowania swoich produktów oraz usług w formie materiałów wideo, emitowanych przed oglądanymi przez użytkowników firmami. Kampanie wideo to sprawdzony sposób na zwiększenie sprzedaży, generowanie większego ruchu do strony czy budowanie świadomości marki wśród Klientów.

Precyzyjne możliwości kierowania reklamą pozwalają wyświetlać komunikaty tym użytkownikom YouTube’a, którzy spełniają kryteria przynależności do grupy docelowej. Warto w tym miejscu dodać, że reklama w YT może być kierowana nie tylko na konkretne grupy, ale również na tematy, słowa kluczowe czy dane demograficzne.

Dlaczego warto współpracować z Online Media?

Techniczne aspekty konfiguracji kampanii Google Ads wymagają specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego nie warto ryzykować, najlepiej powierzyć cały proces ekspertom. Wybierając Online Media, zyskujesz pewność, że na sukces Twojej kampanii pracuje zespół najlepszych specjalistów.

Wieloletnie doświadczenie
Na swoim koncie mamy setki skutecznie przeprowadzonych kampanii reklamowych. Nieustannie doskonalona wiedza, własny zbiór dobrych praktyk, spektakularne efekty reklamy PPC to atuty, które przemawiają za skorzystaniem z naszych usług.
Indywidualne podejście do Klienta
Każdą przygotowywaną przez nas kampanię Google Ads projektujemy indywidualnie, uwzględniając słowa kluczowe, branżę oraz budżet Klienta. Współpracując z nami, zyskujesz pewność maksymalnego dopasowania formy, treści oraz sposobu publikowania komunikatów do celów biznesowych Twojej firmy.
Własny CSS
CSS, czyli Comparison Shopping Services, to usługa porównywania cen. To ona kieruje użytkowników z wyszukiwarki do sklepów internetowych. Online Media posiada własną porównywarkę CSS, która daje m.in. możliwość ominięcia prowizji nakładanej przez Google. To pozwala obniżyć cenę za kliknięcie nawet o 20%!

Słownik pojęć Google Ads

Zgłębienie wszystkich aspektów reklamy AdWords z pewnością zajęłoby Ci mnóstwo czasu i wymagało wieloletniej praktyki. Zlecając kampanie Google Ads nam, nie musisz wkraczać w skomplikowane szczegóły i techniczne niuanse. Warto jednak zapoznać się ze znaczeniem podstawowych definicji oraz pojęć stosowanych przy konfigurowaniu, wdrażaniu oraz ocenianiu skuteczności komunikatu. Dzięki temu nie tylko lepiej poznasz środowisko, w jakim publikowane są Twoje treści, ale także dowiesz się, na co przeznaczamy Twój budżet i od czego zależy sukces kampanii.

Słowo kluczowe

Fraza lub zapytanie, na które wyświetlana jest reklama Google.

Na etapie konfigurowania kampanii istnieje możliwość dodawania lub wykluczania poszczególnych słów. Właściwy dobór słów kluczowych spowoduje, że Twój budżet nie będzie wykorzystywany na nietrafne kliknięcia!

Wyświetlenia

Pod tym pojęciem kryją się po prostu emisje Twojej reklamy.

W systemie Google Ads komunikaty wyświetlają się za darmo, a koszty ponosisz dopiero przy kliknięciu w link lub baner. To wygodne i praktyczne rozwiązanie.

Kliknięcia

To wszelkie akcje polegające na przejściu na promowaną stronę po kliknięciu baneru lub linku.

Za każde wejście w modelu Pay Per Click Google nalicza opłaty zgodnie z ustaloną stawką, którą będziesz mógł elastycznie dopasować do swoich potrzeb.

CTR

Inaczej: współczynnik klikalności.

Służy do określania tego, jak często osoby, którym wyświetlany jest dany komunikat, klikają w reklamę. CTR obliczany jest według wzoru: liczba kliknięć / liczba wyświetleń.

Średni CPC

Oznacza średni koszt za kliknięcie, czyli kwotę, jaką płacisz za reklamę dzieloną przez łączną liczbę kliknięć.

To ważny wskaźnik oceny rentowności Google AdWords, który pozwala lepiej przeanalizować skuteczność działań marketingowych.

Średni CPM

Wskaźnik oznaczający średni koszt za 1000 wyświetleń Google Ads.

Średni CPM to wartość uwzględniana wyłącznie przy kampaniach banerowych oraz treściach wideo w YouTube. Mniej spotykana, ale wciąż bardzo praktyczna.

Średni CPV

Pozwala wyliczyć średni koszt obejrzenia filmu reklamowego.

Średni CPV obliczany jest wg wzoru: łączny koszt wszystkich obejrzeń / liczba obejrzeń materiału wideo. Dzięki niemu jesteś w stanie zobaczyć, jak wiele płacisz i co z tego masz.

Konwersje

Całkowita liczba konwersji (czyli określonych, oczekiwanych działań wykonanych przez użytkowników, do których kierowana jest kampania), generowanych przez osoby trafiające na stronę internetową z reklamy.

ROAS

ROAS (ang. Return On Ad Spend), to wskaźnik zwrotu z inwestycji w konkretne działania Google Ads lub pojedynczą reklamę.

Oblicza się go według wzoru: przychód / koszt x 100%. Pokazuje, jak wiele płacisz, by mieć efekty.

Zaufaj specjalistom i zwiększ sprzedaż!

Skontaktuj się z nami i zyskaj darmową wycenę kampanii Google Ads! Korzystając ze specjalistycznej pomocy, łatwiej wybierzesz odpowiednią formę reklamy Adwords i w efekcie zwiększysz swoją efektywność. Skorzystaj z oferty Online Media. Nasi profesjonalni doradcy już na Ciebie czekają!
localisation icon
ul. Jana Uphagena 27/608
80-237 Gdańsk