AdWords
17 października 2017
Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Google AdWords – część 1

Częstą przyczyną niepowodzenia kampanii AdWords nie jest nieodpowiedni budżet przeznaczany na reklamę, a błędne ustawienia konta. Źle przygotowana kampania może być powodem braku kontroli nad reklamami, a co za tym idzie “przepalania” się pieniędzy. Audyt kampanii AdWords pozwala wskazać, co zostało źle przygotowane, powinien nakreślić drogę w celu uzyskania lepszych efektów bez zmiany przeznaczonego budżetu.

Tym wpisem zaczynamy serię artykułów związanych z najczęstszymi błędami w kampaniach AdWords. Dzisiaj przedstawimy oraz wytłumaczymy 3 błędy związane ze słowami kluczowymi, które często widujemy na kontach osób, które kampanie prowadzą samodzielnie bez specjalistycznej wiedzy.

1. Słowa kluczowe zgromadzone w jednej grupie reklamowej. Wielokrotnie spotykam się z kontami AdWords, które mają wszystkie słowa kluczowe wrzucone do “jednego wora”. Pamiętajmy, że grupy reklamowe nie służą tylko jako miejsce dla słów kluczowych, ale jest to również miejsce dla dopasowanych reklam tekstowych. Słowo “dopasowany” jest tutaj kluczem, gdyż jak dopasować reklamy do konkretnych produktów mając całą swoją działalność w jednym miejscu (jedna grupa reklamowa)? Tworząc kampanię znajdź wspólny mianownik dla słów kluczowych, połącz je kategoriami i utwórz dla każdej osobną grupę reklamową. Dzięki temu będziesz w stanie napisać tekst reklamowy związany z Twoją działalnością.

2. Wszystkie słowa kluczowe dodane są w dopasowaniu przybliżonym. Jest to zbyt szeroki zakres, reklamy wyświetlają się na wiele zapytań, często zupełnie nie związanych z tematyką prowadzonej działalności. Dopasowanie przybliżone działa tak,  że reklamy mogą się wyświetlać dla haseł z błędną pisownią, synonimów, dla podobnych wyszukiwań i innych odmian słowa. Dobre chęci mogą pójść w inną stronę. Przykładowo prowadzisz kampanię dla drukarni, dodając słowa w dopasowaniu przybliżonym np. drukowanie plakatów, Twoja reklama może wyświetlić się na takie zapytania jak “plakat do łazienki”, a przecież nie sprzedajesz plakatów, tylko je drukujesz.

3. Brak słów wykluczających. Słowa wykluczające pozwalają wyeliminować niechciane wyszukiwania i pozwalają kampanii skupić się na istotnych słowach kluczowych. Innymi słowy w tej zakładce możesz dodać wszystkie frazy, z którymi nie chcesz być związany ( np. słowa – najgorsze, złe), mogą to być również podobnie brzmiące słowa kluczowe, ale odnoszące się do innej działalności (np. pozostając w przykładzie tradycyjnej drukarni, eliminujemy frazy związane z drukowaniem 3D czy drukowaniem drukarką XY).

Podsumowując

Tworząc kampanię zastanów się jakiego typu usługi chcesz oferować klientom. Zacznij od stworzenia bazy słów kluczowych odpowiadających Twojej działalności i pogrupuj je w powiązane ze sobą, tematyczne grupy reklam. W zależności od oczekiwanych rezultatów sprawdź które dopasowanie słów kluczowych jest najkorzystniejsze. Dodatkowo rozważnie przygotuj listę słów wykluczających, które pomogą ograniczyć wyświetlanie reklam osobom, do których dotrzeć nie chcesz.