Pozycjonowanie
24 czerwca 2022
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Dlaczego pozycjonowanie jest jednym z najbardziej skutecznych elementów marketingu internetowego? Powodów jest kilka, ale najważniejszym z nich jest generowanie wartościowego ruchu z wyszukiwarki Google. To sprawia, że nowych klientów przybywa, dzięki czemu rosną też realne zyski przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma zaistniała w wirtualnym świecie, nie ograniczaj się wyłącznie do zamieszczenia oferty na stronie internetowej. Zainwestuj w przemyślaną i odpowiednio opracowaną strategię SEO, czyli skrupulatną analizę konkurencji, właściwy dobór fraz kluczowych, link building i stały monitoring pozycji w rankingu. Te i wiele innych czynników tworzą całkowity koszt pozycjonowania stron.

Co wpływa na pozycję Twojej strony w Google

Przede wszystkim wysokiej jakości, unikalne treści oraz wiarygodne linki prowadzące do witryny. Wartościowy content, odpowiednio zoptymalizowany pod wybrane frazy kluczowe, może sprawić, że pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania wzrośnie. Wpisy powinny być przyjazne zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników.

Warto także zadbać o zróżnicowany profil linków przychodzących. Jeżeli nie pochodzą ze stron o wysokiej jakości i nie są tematycznie związane z Twoją branżą, istnieje duże prawdopodobieństwo, że pozycja witryny znacząco spadnie. Należy więc unikać sztucznie generowanych linków.

Inne czynniki rankingowe to: bezpieczeństwo witryny potwierdzone certyfikatem SSL, prędkość ładowania strony oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.

Od czego zależą koszty pozycjonowania

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Niestety nie istnieje jeden uniwersalny cennik SEO. Całkowity koszt usług profesjonalnej agencji uzależniony jest od wielu czynników. Są to:

  • sposób rozliczania – do najbardziej popularnych należy abonament (model stałych płatności co miesiąc), płatność za efekt (po osiągnięciu zamierzonego celu), rozliczenie za ruch na stronie, ryczałtowe lub godzinowe,
  • konkurencyjność branży – duża i aktywna konkurencja wiąże się z koniecznością zintensyfikowania działań SEO, a tym samym zwiększenia nakładów na usługę pozycjonowania,
  • cel biznesowy i oczekiwania klienta – zwiększenie zasięgu witryny lokalnie lub w skali kraju, uzyskanie wyższej pozycji w rankingu Google, dotarcie do szerszego grona klientów, wzrost konwersji na stronie,
  • jakość strony internetowej – wpływają na nią następujące czynniki: historia domeny, jej zawartość i struktura, stopień przystosowania do SEO, poziom trudności wdrażania zmian w obrębie witryny czy utrzymanie dotychczasowych działań promujących stronę internetową,
  • promowane frazy kluczowe – znaczenie ma tutaj nie tylko liczba fraz kluczowych, ale także ich konkurencyjność oraz trudność wprowadzania do TOP 10 wyników wyszukiwania; to w głównej mierze determinuje nakład pracy agencji SEO,
  • rynek docelowy – działania SEO mogą być prowadzone na rynkach lokalnych, ogólnokrajowych i międzynarodowych; im szerszy ich zasięg, tym wyższe koszty usługi SEO.

To najważniejsze czynniki wpływające na całkowity koszt pozycjonowania. Dokonując ostatecznej wyceny, należy przeprowadzić rzetelną analizę dotychczasowych działań oraz zaplanować kolejne.

SEO cennik, czyli za co konkretnie płacisz

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, chcesz wypromować swoje przedsiębiorstwo w sieci czy pozyskać nowych klientów, powinieneś posiadać indywidualnie opracowaną strategię działań SEO. Na całkowity koszt skutecznej kampanii składają się:

Analiza słów kluczowych

Współpraca z firmą, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron internetowych, powinna rozpocząć się od zbudowania optymalnej strategii SEO dla Twojej witryny. Działania mają na celu zwiększyć jej widoczność w rankingu Google. Jednym z najistotniejszych elementów planu jest dobór słów kluczowych istotnych dla biznesu – takich, którymi posługują się użytkownicy. Kolejny krok to stworzenie zoptymalizowanej struktury strony, zadbanie o jej przejrzystość, przyjazne adresy URL, linkowanie wewnętrzne czy unikalne treści. Cena opracowania strategii zależy od formy współpracy z agencją oraz stawek godzinowych zatrudnionych w niej specjalistów.

Audyt SEO

To nic innego, jak proces oceny Twojej witryny pod kątem potencjalnych ulepszeń bezpośrednio związanych z jej pozycją w wyszukiwarkach. Obejmuje analizę obecnej widoczności serwisu w Google, linków przychodzących, słów kluczowych oraz konkurencji. Audyt SEO to także ocena struktury strony i poprawności indeksowania poszczególnych jej sekcji. Eksperci zwracają również uwagę na szybkość ładowania witryny, unikalność treści oraz obecność certyfikatu bezpieczeństwa SSL.

Optymalizacja treści

Odpowiednio przygotowane treści są czynnikiem rankingowym. Co więcej, pozytywnie wpływają na zachowania użytkowników, zmniejszając poziom wskaźnika odrzuceń oraz wydłużając czas spędzony na stronie internetowej. Opisy kategorii, produktów i usług, a także wpisy blogowe powinny odpowiadać na zapytania Twoich klientów oraz dostarczać wyczerpujących informacji na temat oferty. Profesjonalni copywriterzy zadbają również o to, aby każdy tekst został przedstawiony w przejrzystej i łatwej w odbiorze formie.

Link building

Proces link buildingu jest jedną z najdroższych usług SEO. Polega na zdobywaniu odnośników do Twojej strony internetowej z innych witryn. Można je pozyskać z wielu źródeł, w tym katalogów firm, blogów, mediów społecznościowych, artykułów sponsorowanych czy forów internetowych. Dlaczego warto inwestować w link building? W ten sposób wzbudzisz zaufanie algorytmu Google do Twojej witryny, dotrzesz do szerszego grona potencjalnych klientów, zwiększysz konwersję na swojej stronie oraz zbudujesz autorytet marki.

Analizy i raportowanie

Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez stałego monitorowania poprawności działań SEO oraz nanoszenia niezbędnych modyfikacji. Raporty z zakresu on-site oraz off-site zawierają informacje na temat struktury i zawartości witryny, skuteczności link buildingu, ogólnej widoczności w Google na najważniejsze frazy kluczowe, a także ruchu organicznego w serwisie oraz analizy konkurencji. Koszt stałej opieki nad kampanią zależy od specyfiki branży oraz wielkości i złożoności strony internetowej. Audyt SEO to wydatek rzędu nawet kilku tysięcy złotych.

Jak wybrać agencję SEO

Wybór agencji marketingu internetowego powinien poprzedzać dokładny research. Warto zwrócić uwagę na recenzje w wizytówce Google, opinie wśród obecnych i dotychczasowych klientów oraz zakres świadczonych usług. Zadaniem specjalistów SEO jest pomoc w osiągnięciu Twoich celów biznesowych.

Duże agencje oferują najbardziej atrakcyjne ceny. Mają również dostęp do najnowszej wiedzy i nowoczesnych technologii. Są w stanie analizować zmiany na podstawie większej ilości danych. Pamiętaj jednak, że duża liczba obsługiwanych klientów może skutkować zbyt rzadkim kontaktem ze specjalistą.

Dobra agencja SEO zaoferuje Ci dogodny model rozliczeń oraz krótki okres wypowiedzenia umowy. Stawia na rzetelne warunki współpracy, wspólne określenie celu oraz zapewnia stałą opiekę nad Twoją witryną. Zwróć również uwagę na zakres oferty agencji, a więc obecność takich usług, jak pozyskiwanie trafnego ruchu na stronę internetową, profesjonalna optymalizacja witryny, link building, SEO copywriting, content marketing, prowadzenie kont w social mediach, kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads czy audyt SEO.