Pozycjonowanie
17 czerwca 2022
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jeśli prowadzisz własny biznes i chcesz, żeby się rozwijał, to samo przeniesienie sklepu stacjonarnego do sieci nie wystarczy. Oczywiście jest to bardzo dobry ruch, ale na tym etapie sporo brakuje Ci do sukcesu. Duża konkurencja na rynku sprawia, że ciężko jest się przebić i dotrzeć do klientów. Branża e-commerce ma naprawdę ogromny potencjał, jednak jeśli firma nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, to klienci na stronę nie trafią. Właśnie dlatego tak ważne jest pozycjonowanie.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce

To pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Niestety odpowiedź nie jest jednoznaczna. Cena zależy od wielu czynników, do których przejdziemy w kolejnej części tekstu. Zanim to zrobimy, sprawdźmy, w jaki sposób można pozyskać ruch organiczny. Jego mianem określa się wszystkie wejścia na stronę, które pochodzą z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Przykład: Użytkownik przy pomocy wyszukiwarki Google sprawdza, gdzie może tanio kupić dmuchany basen. Po wpisaniu frazy „tani dmuchany basen” klika w linki, które pojawiły się w odpowiedzi na zapytanie. Oczywiście muszą to być linki, które nie są oznaczone jako reklama.

Użytkownicy najczęściej klikają w linki, które pojawiają się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Oznacza to, że im lepszą pozycję będzie miał dany sklep internetowy, tym większa szansa, że klient odwiedzi stronę.

Pozycjonowanie sklepu jako inwestycja na przyszłość

Dobra widoczność w wynikach wyszukiwania wymaga wiele pracy. Firmy, które oferują tego typu usługi, nieustannie muszą mierzyć się z różnymi wyzwaniami. Jednym z nich są np. modyfikacje, zmiany i aktualizacje algorytmów Google, które mają ogromny wpływ na widoczność witryny. Wielu przedsiębiorców, inwestując w pozycjonowanie strony, skarży się na to, że nie widzi efektów współpracy. Jednak wiele działań, które wykonuje się w celu budowania widoczności sklepu internetowego, nie jest widoczne na pierwszy rzut oka.

Należą do nich najczęściej działania:

On-site, czyli te, które dzieją się w obrębie danej strony www. Doskonałymi przykładami działań on-site są: poprawa jakości strony, skrócenie czasu ładowania poszczególnych podstron, układ zamieszczonych w sklepie internetowym treści, stworzenie nagłówka H1 oraz pozostałych, odpowiednie nasycenie, formatowanie, wzbogacenie tekstów o grafiki itp.

Off-site, czyli te, które dzieją się poza obrębem danej strony www. Najpopularniejszym tego typu działaniem jest link building, czyli proces pozyskiwania linków. Zamieszczone na innych witrynach odnośniki, które prowadzą do naszej strony, pozwalają budować jej wiarygodność. Oczywiście muszą one znajdować się na wartościowych blogach czy portalach, np. w artykułach, komentarzach lub innych miejscach na stronie.

Struktura sklepu internetowego jako podstawa sukcesu

Poza działaniami on-site i off-site istnieje jeszcze szereg innych elementów, które mogą pozytywnie wpływać na widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Na co warto zwrócić uwagę podczas optymalizacji witryny? Przede wszystkim na:

  1. Strukturę strony – powinna być na tyle przejrzysta, żeby użytkownicy nie mieli problemów z nawigacją i znalezieniem tego, czego szukają. Sklep internetowy najlepiej podzielić na kategorie, podkategorie oraz podstrony produktowe. Na każdej z nich warto umieścić opisy dotyczące tego, co się na nich znajduje. W ten sposób użytkownik w kilka sekund sprawdzi, czy znajdzie w sklepie internetowym to, co go interesuje.
  2. Niedziałające linki – nic tak nie drażni użytkownika jak błąd, który wyskakuje po wejściu na stronę. Jeśli strona została usunięta, należy ją przekierować. W ten sposób zyskamy aprobatę klientów i robotów Google.
  3. Optymalizację grafik, czyli rzecz, o której często się zapomina. Każdemu z nas zdarzyło się zapisać jakiś obraz, nadając mu nawę składającą się z ciągu przypadkowych liter i cyfr. Pliki graficzne, które umieszczane są na stronie, powinny swoją nazwą nawiązywać do tego, co się na nich znajduje. Podobnie w przypadku opisów alternatywnych (alt), które stanowią krótki opis danej grafiki.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – cennik

Jak już zostało wspomniane na początku, koszt tego typu usługi zależy od rodzaju prowadzonych działań, a także wielkości danego serwisu. Warto pamiętać, że koszt pozycjonowania sklepu internetowego to od samego początku inwestycja. Optymalizacja i regularne działania w obrębie strony, jak i poza nią pomogą budować lepszą widoczność, która może przyczynić się do zwiększenia liczby użytkowników odwiedzających daną stronę. To wpłynie pozytywnie na sprzedaż, sklep internetowy zarobi więcej, a jeśli klienci będą zadowoleni, to być może skorzystają z oferty ponownie.

Jak widać, zakres działań, które mogą pomóc w pozycjonowaniu sklepu internetowego, jest bardzo szeroki (zwłaszcza że powyżej wymienione zostały tylko niektóre z nich). Liczba czynności, jakie należy wykonać, oraz czas, który trzeba poświęcić na kontrolę, jest naprawdę duży. Po przeliczeniu może okazać się, że cena przedstawiona przez agencję SEO wcale nie jest tak wysoka, jak mogło się wydawać. Wręcz przeciwnie, niewielkim kosztem możemy zaoszczędzić sporo czasu, a jednocześnie zmniejszyć ryzyko błędu, który mógłby negatywnie wpłynąć na widoczność strony.