W poprzedniej części artykułu zastanawialiśmy się, czy tradycyjne SEO umiera i czy nie lepiej postawić na AdWords. Dzisiaj kontynuujemy nasze rozważania i postaramy się podać ostateczny werdykt tej rywalizacji.
Budżet — wybierasz oszczędność, czy efektywność?
Najrozsądniej powierzyć zadania freelancerom, czy agencjom SEO, które zajmują się tym na co dzień. Tutaj jednak czeka wiele pułapek, bo u wielu firm kończy się tylko na rozbuchanych obietnicach, natomiast z efektami jest różnie. Jednakże temat dotyczący tego, jak wybrać najlepszą agencję SEO poruszymy w osobnym artykule, gdyż to zbyt poważna kwestia, aby traktować ją po macoszemu.
AdWords z kolei, nie jest tanim rozwiązaniem, ale przynosi najszybsze efekty. Pozwala niemalże od razu przeprowadzić testy swoich kreacji reklamowych za sprawą stosunkowo dużego ruchu, który łatwo skierujesz na swoją stronę. W efekcie od razu wiesz, na które reklamy klienci reagują pozytywnie, a jakich zdecydowanie nie tolerują.
Doświadczony specjalista jest w stanie tak zoptymalizować kampanię, aby przynosiła jak najlepsze efekty, przy zachowaniu stosunkowo niskich kosztów. W początkowych fazach należy przygotować się jednak na wzrost wydatków, które wynikną przede wszystkim z testów kampanii.
Na rezultaty pozycjonowania trzeba poczekać troszeczkę dłużej, jednak bez wątpienia będą one o wiele trwalsze i nawet jeśli w pewnym momencie zaprzestaniesz inwestycji, to wypracowane efekty będą nadal pracowały na Twój biznes.
Dlatego, jeśli nie planujesz jedynie krótkiej akcji promocyjnej, to zdecydowanie warto jest lokować swoje środki w pozyskiwanie linków oraz tradycyjne metody pozycjonerskie.
Dawid kontra Goliat — jak silna jest Twoja konkurencja?
Nie da się ukryć, że wysokość kosztów, zarówno w przypadku SEO, jak i AdWords będą w dużej mierze uzależnione od tego, jak silną masz konkurencję na rynku. Chodzi oczywiście o używane frazy, które wpisują potencjalni klienci w wyszukiwarkę — im popularniejsze i używane przez wiele firm, tym wydatki będą wyższe. Ważne, aby od samego początku mieć konkretny plan i dokładnie przeanalizować konkurencyjność wybranych słów kluczowych — nie zawsze te najbardziej oczywiste będą najlepszym wyborem.
Co będzie najlepsze dla Ciebie?
Przede wszystkim nie możesz stawiać grubej kreski pomiędzy SEO, a AdWords. Wiele firm błędnie zakłada, że muszą wybrać wyłącznie jedną z możliwości. Tymczasem, w żadnym przypadku nie jest tak, że jesteś skazany tylko jedną drogę.
AdWords oraz tradycyjne SEO to potężne narzędzia, które wykorzystane w odpowiedni sposób będą się nawzajem doskonale uzupełniać i gwarantować efekty w postaci wyższych konwersji na Twoich stronach.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na ten temat, to zapraszamy Cię na bezpłatne i niezobowiązujące konsultacje, podczas których nasz ekspert odpowie na każde Twoje pytanie i podpowie, co mogłoby się lepiej sprawdzić w Twoim biznesie oraz jak możesz to wdrożyć.